|
BttBadalona.com Foro de los BTT'ros de Badalona y de todo aquel que disfrute pedaleando por la montaña.
|
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente |
Autor |
Mensaje |
Pere @@

|
Publicado: Lun 24 Dic, 2007 11:42 pm Asunto: SCOTT SPARK |
|
|
En Juan de +Bici em va deixar provar aquest cap de setmana una Scott Spark que té a la botiga i que estèticament és força maca:
Vaig seguir la ruta següent:
Duatló de Tiana
Pujada al GR pel Sot del Miqueló
Font del Ca
Pujada per pista en direcció al Coll de Cera
Enllaç amb el GR per la trialera de baixada
9 Pins i vinya.
Baixo per vinya.
Seminari
Trialera cap a la pista que puja al Mas Ram
Corriol (nou per a mi) que surt de dalt del Mas Ram i baixa fins a la Font del Pop, al peu de Can Ruti
Pujada per carretera al Tanatori i per la pista i la trialera fins enganxar amb la que gasteu vosaltres cada dissabte per baixar al Seminari
Vigia B
Font del Cul i trialera fins a la pista que porta a Can Torrents Vell
Pujada de nou al vigia per la pista
Baixada al Seminari
Pista de la Cartoixa, que deixo per pujar una mica i agafar el corriol que s’acaba una mica més avall de la Cartoixa (per cert: què hi estan fent?. Sembla que hi hagi passat Àtila i ho hagi destrossat tot).
Corriol que baixa a Sant Romà
Tiana
No sé els quilòmetres, però ja veieu que hi ha força pujades i baixades i unes quantes hores per anar-me acostumant a l’Scott. Potser no n’hi ha prou, però les impressions que vaig tenir són una mica pitjor de les esperades.
Coses positives:
1) Frens força bé (Avid Juici crec que es diuen), el disc del davant em sembla que és de 20. Jo diria que les pastilles estaven gastades ja que el davanter feia un soroll similar al cèlebre d’en Scott pujant al Comabona, tot i que no tan intens, però frenar frenaven bé
2)Després de fer tots aquests quilòmetres no estava gens cansat de cames, podria haver seguit pedalant. Suposo que la lleugeresa que té (uns 5 quilos menys que la meva) hi va influir força.
3)A les baixades podia dominar bé la bici, quan normalment la bici em domina a mi, i anar més ràpid i segur que amb la meva Spezialized
Coses que m’esperava millors:
1) La comoditat. Efectivament és més còmoda que la meva, però no tant com em pensava. Potser va influir-hi la posició, que és una mica més baixa que amb la meva i la talla, que em sembla és una mica gran per a mi. El fet d’estrenar seient tampoc va ajudar massa. I tampoc vaig passar per terrenys plens de pedrotes, per exemple, per poder jutjar millor...
Aquesta sensació podria millorar amb més contacte segurament.
2) La suspensió al darrera. Porta bloqueig i Propedal al manillar –que vaig usar poc ja que em semblava que em llastaven a la pujada- però em sembla que té un recorregut molt curt.
3) La forquilla del davant. Porta una Reba que és molt millor que la meva, però m’havia fet la idea de que seria més bona del que és. Tampoc té massa recorregut i el bloqueig es fa a la forquilla.
Coses negatives:
1)Les pujades. Em va costar molt pujar. M’havia d’ajupir molt, fer molta força amb els braços i tot i així no pujava per llocs on pujo habitualment. No és que em costés una mica, és que no pujava gens bé. Aquí la que dominava era ella, fent-me anar cap a la cuneta on havia de posar el peu a terra.
No sé si va ser per la posició o per la força que vaig haver de fer, però a la tarda tenia mal d'esquena, cosa que no em passa mai amb la meva Spezialized.
Segurament el manillar tan ample no m’ajudava gaire tampoc.
Direu que tot això és per falta de contacte i potser serà veritat, però és que vaig haver de baixar a peu pujant cap al Mas Ram, quan ja acabava la sortida!
2)El preu. Bé, això no em va sorprendre, ja el sabia abans de pujar-hi i em temo que serà un problema en totes les altres també
Per tot això, i resumint, el veredicte d'en Pere Risto Mejide és:
Si l'hagués de comprar ara NO HO FARIA.
Ho sento per en Juan, a qui estic molt agraït per deixar-me-la, però és el que sento ara.
Per cert, encara no l'he pogut tornar: aquest matí estava tancat i a la tarda no m'ha contestat al telèfon. |
|
|
 |
silvesterbike Moderador

|
Publicado: Mar 25 Dic, 2007 1:49 pm Asunto: |
|
|
m'ha agradat molt el teu anàlisi. Haurien d'aprendre aquests del bike a fondo, todo bici & company. Això em fa reflexionar del rotllo aquest de les bicis i tal
¡atención que va a hablar el listo!
no t'he vist a dalt de la bici però bàsicament crec que la posició teva al damunt de la bici ha estat massa ralliera i per això has acabt fet caldo de l'esquena. La meva experiència em diu que hi han dos postures extremes:
POSTURA CÓMODA BICI DE PASSEIG: si entre els braços i el tronc hi ha un angle proper als 90º
POSTURA DE RALLI O PROFESIONAL: si el angle entre els braços i el cos tendeix a 180º
Entre aquests dos angles has de trobar la postura correcta per fer el que fem nosaltres. I apartir de aquí has de trobar pneumàtics, tacte de frens, inclinació del selló, distància de tija, distáncia, duresa,... de forquilla, etc.
Llavors un o dos anys després fas la bici teva.
Això ho dic independentment de la bici i del tio que la porta. Sigui una bici boníssima com la Spark LTD o un bttero canyero com en Pere de Tiana.
La pregunta és la de sempre. Sense deixar-me portar per modes i históries:
¿quan m'he de gastar en la bici que JO NECESSITO?
sbk  |
|
|
 |
+BICI -
|
Publicado: Mar 25 Dic, 2007 9:59 pm Asunto: |
|
|
Pere,felicidades por el analisis que has hecho,recuerdo que Spark es una bici de maraton pro,tú como yo saviamos que no era una bici para tí,pero el lujo de poder provar una bici siempre va bien para poder opinar y cuando escuchas a gente que se guia por el precio y no se preocupa si esa es su bici.Pero como la han comprado pues ya se acostumbraran y si no se las cambian cada año hasta que encuentran una que se les adapte.
La proxima una Scott Genius esa si que es la tuya.
Felices fiestas a todos los Beteteros.
PD:Pere la puedes usar todo lo que quieras, como no tengo jefe pues cierro para poder estar mas tiempo con la familia es la diferencia de ser pequeño y no tener las obligaciones de los grandes que trabajen ellos que tienen que mantener mucho mas. |
|
|
 |
Digi ****

Registrado: 29 Jul 2007 Mensajes: 1094 Ubicación: Sta.Coloma Gramanet
|
|
|
 |
Pere @@

|
Publicado: Mar 25 Dic, 2007 10:35 pm Asunto: |
|
|
Gràcies, Juan.
Vaig passar sobre les 11 per +Bici per tornar-te-la i vaig trobar-la tancada. Havia de fer uns encàrrecs a BDN però em va fer por deixar la bici al cotxe i vaig tornar a casa per canviar-lo. Com que hi havia tanta gent a tot arreu i, a més, tenia guàrdia no vaig tenir temps de tornar.
A la tarda et vaig trucar i no et vaig trobar, potser era una mica tard, però és que vam tenir força feina (es veu que el virus d'en Diesel és dels bons ).
Demà la portaré per Collserola, a veure com em va.
Ja us ho explicaré. |
|
|
 |
Pere @@

|
Publicado: Mie 26 Dic, 2007 9:01 pm Asunto: |
|
|
Ja he tornat de Collserola, on en Primo ens ha portat unes hores per nombrosos corriols i trialeres.
He de dir allò que fa: "Donde dije digo, digo Diego".
Avui m'he trobat molt millor amb l'Spark que l'altre dia, he anat més còmode i no m'ha costat tant pujar, fins i tot en llocs complicats. També he baixat molt, tot i les meves limitacions i el terreny humit pel que hem passat.
I quan l'he hagut de carregar en un tram que hem caminat també he notat molt el poc pes que té. Com diu en Chus és una doble amb el pes d'una rígida.
Potser amb una talla menys o bé modificant una mica la posició del seient la cosa encara milloraria més.
Ja veieu quin canvi d'opinió en un dia...
Una altra cosa que he de comentar és "l'èxit" que ha tingut la bici entre els companys, fins i tot mentre esmorzàvem a Can Coll ha vingut un noi que porta una Spark 10 per preguntar-me el que m'havia costat i m'ha estat explicant que és la millor i n'està molt content.
Finalment, poso una altra frase que també ha sortit aquest matí: "No se ha hecho la miel para la boca del asno"  |
|
|
 |
silvesterbike Moderador

|
Publicado: Mar 12 Feb, 2008 12:02 am Asunto: |
|
|
Pues he tenido la suerte de probar esta máquina y la cosa ha ido muy bien. Lástima del manillar de la señorita Pepis que le ha puesto el tío Juan por lo demás pide guerra y de la buena. Aunque yo con mi Harley voy mejor que con una CBR 600
Se dice, se comenta que por ahí hay un tal Xintu que la pintaría de azul y blanco
¿o no?
sbk  |
|
|
 |
rapyd74 ***

|
Publicado: Mar 12 Feb, 2008 6:52 pm Asunto: |
|
|
Pere, he leido este post hoy, y aunque se que es de hace dos meses, creo que puedo darte un consejo (por quer lo he vivido en mis carnes) que te servira a la hora de provar cualquier bici:
Utiliza tu sillin, ya que como pones en tu cronica puede ser uno de las claves de esa incomodidad que sentiste al provar la bici. A mi, me paso lo mismo el primer dia que me subi a mi nueva Proflex, como el sillin era nuevo y el mio estaba gastado decidí salir con el nuevo. (que desastre!! ) cuando llevaba 3 horas, me notaba que no podia estar sentado mucho más tiempo (incomodidad total ó falta de costumbre) pero en cuanto llegue a casa le puse mi selle Bassano y me va genial...
saludos. _________________ Cuanto mas arriba subas...
...Mas trialeras podras bajar!!! |
|
|
 |
Pere @@

|
Publicado: Mar 12 Feb, 2008 10:58 pm Asunto: |
|
|
El seient el vaig notar al començament de la primera sortida. A la segona no em va molestar gens. Em molesta més el meu que aquell. Penso que en sortides més llargues encara l'hauria trobat millor. |
|
|
 |
Xintu -

|
Publicado: Mar 12 Feb, 2008 11:11 pm Asunto: |
|
|
silvesterbike escribió: |
Se dice, se comenta que por ahí hay un tal Xintu que la pintaría de azul y blanco
¿o no?
sbk  |
No cal Silvester, no cal...
 _________________ Hay dos tipos de personas: los buenos y los malos. Los buenos duermen bien, pero los malos parece que se lo pasan mejor cuando están despiertos. (Woody Allen) |
|
|
 |
SCOTT ****

|
Publicado: Mar 12 Feb, 2008 11:24 pm Asunto: |
|
|
rapyd74 escribió: | Utiliza tu sillin, ya que como pones en tu cronica puede ser uno de las claves de esa incomodidad que sentiste al provar la bici. A mi, me paso lo mismo el primer dia que me subi a mi nueva Proflex, como el sillin era nuevo y el mio estaba gastado decidí salir con el nuevo. (que desastre!! ) cuando llevaba 3 horas, me notaba que no podia estar sentado mucho más tiempo (incomodidad total ó falta de costumbre) pero en cuanto llegue a casa le puse mi selle Bassano y me va genial...
saludos. |
No només és el selló, també te a veure i molt, la geometria de la bici més els components. Jo també vaig tenir la sort de probar-la i la sensació va ser semblant a la d'en Pere, tot i portar el meu selló.  _________________ Fins aviat!!
SCOTT |
|
|
 |
|
|
Puede publicar nuevos temas en este foro No puede responder a temas en este foro No puede editar sus mensajes en este foro No puede borrar sus mensajes en este foro No puede votar en encuestas en este foro
|